تبلیغات
وب لژیون هفتم نمایندگی سمنان؛ آقای مجید دربانی - (اهمیت خواب شب در درمان اعتیاد)
 
وب لژیون هفتم نمایندگی سمنان؛ آقای مجید دربانی
درمان اعتیاد و سیگار ...
درباره وبلاگ


درمان اعتیاد و سیگار در کنگره60 نمایندگی سمنان

مدیر وبلاگ : مدیر وبلاگ؛علی عربی

                                            نتیجه تصویری برای عکس از خواب آرام شب
    
 
                                       *اهمیت   خواب   شب*






 بنام قدرت مطلق الله

اهمیت خواب در انسان برکسی پوشیده نیست . تقویت سیستم ایمنی بدن، ترمیم نورون ها و حفظ کارآوری سیستم عصبی، ساماندهی یادگیری ، حافظه و رشد

 کودکا ن و نوجوانان به دلیل اینکه هورمون رشد بیشتر در حین خواب ترشح می گردد از عملکردهای ویژه خواب است. بنابراین با توجه به اهمیت خواب می توان گفت

 کم خوابی و بی خوابی صدمات جبران ناپذیری را به فرد وارد می کند. از جمله کاهش توان یادگیری و تمرکز فرد ، سخت بلند شدن از خواب و چرت زدن در طی روز،

 احساس خستگی و بی حوصلگی و بد رفتاری ، افزایش حساسیت پذیری و درنهایت کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن و احتمال افزایش بیماری در فرد می شود.



 

 

                                                             نتیجه تصویری برای عکس از خواب آرام شب


اهمیت خواب شب


 بنام قدرت مطلق الله

اهمیت خواب در انسان برکسی پوشیده نیست . تقویت سیستم ایمنی بدن، ترمیم نورون ها و حفظ کارآوری سیستم عصبی، ساماندهی یادگیری ، حافظه و رشد

 کودکا ن و نوجوانان به دلیل اینکه هورمون رشد بیشتر در حین خواب ترشح می گردد از عملکردهای ویژه خواب است. بنابراین با توجه به اهمیت خواب می توان گفت

 کم خوابی و بی خوابی صدمات جبران ناپذیری را به فرد وارد می کند. از جمله کاهش توان یادگیری و تمرکز فرد ، سخت بلند شدن از خواب و چرت زدن در طی روز،

 احساس خستگی و بی حوصلگی و بد رفتاری ، افزایش حساسیت پذیری و درنهایت کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن و احتمال افزایش بیماری در فرد می شود.


                                                                         نتیجه تصویری برای عکس از خواب آرام شب  

داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند. برای سالم

 زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم. به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای شما روشن گردد .

 

ساعت 9 تا 11 شب: زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود. در این ساعت بهتر است بدن

 در حال آرامش باشد .در غیر این صورت اثر منفی بر روی سلامتی خود گذاشته اید.

 

ساعت 11 تا 1 شب: عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید.

 

ساعت 1 تا 3 نیمه شب: عملیات سم زدایی در کیسه صفرا ،در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام می شود.

 

ساعت 3 تا 5 صبح: عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می افتد. بعضی مواقع دیده شده که افراد در این زمان، سرفه شدید یا عطسه می کنند.

 

ساعت 5 تا 7 صبح: این عملیات در روده بزرگ صورت می گیرد، لذا می توا نید آن را دفع کنید.

 

ساعت 7 تا 9 صبح: جذب مواد مغذی صورت می گیرد، پس بهتر است صبحانه

 

بخورید. افرادی که بیمار می باشند، بهتر است صبحانه را در ساعت 6 و 30 دقیقه میل کنند.کسانی که می خواهند تناسب اندام داشته باشند، بهترین ساعت صرف

 صبحانه برای آنها، ساعت 7 و 30 دقیقه می باشد و کسانی که اصلا صبحانه نمی خورند، بهتر است عادت خود را تغییر دهند و در ساعت 9 تا 10 صبح صبحانه بخورند.

 

دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند .

 

از نصفه های شب تا ساعت 4 صبح، مغز استخوان عملیات خون سا زی را انجام می دهد .

 

در ایام تعطیل، بسیاری افراد تا دیر وقت بیدار می مانند و بعد از اتمام تعطیلات، با خستگی به سر کار می روند، چون اعمال بدنشان دچار سردرگمی شده است و

 نمی داند چه باید انجام دهد.

 

به طور کلی یک سیکل شبانه روزی بدن به شرح زیر می باشد

 

7– 6صبح: دمای بدن افزایش می یابد. سطح هورمون های جنسی در اوج خود

 

می باشند. سرعت سوخت و ساز بدن حداکثر است .

 

10-11 صبح: حداکثر هوشیاری و هوش ، بهترین زمان برای یادگیری و حفظ مطالب درحافظه کوتاه مدت است.

 

 12-13 ظهر: حداقل میزان انرژی و درجه حرارت بدن، آدرنالین کاهش می یابد احساس آلودگی نیم روزی اتفاق می افتد.

 

-3 بعد ازظهر: دمای بدن و آدرنالین مجدداً افزایش می یابد. بهترین ز مان برای یادگیری و به خاطر سپردن مطالب در حافظه بلند مدت است.

 

7 – 5بعد از ظهر: درجه حرارت بدن و آدرنالین به اوج خود می رسند ، بهترین

 

زمان برای فعالیت بدنی و ورزش است .

 

9 شب: ملاتونین افزایش و سوخت وسازکاهش می یابد.

 

شب: معمولا خواب آلودگی به اوج خود می رسد.

 

5 – 3 صبح: سطح هورمون ها و دمای بدن به حداقل خود می رسد و خواب عمیق است.

 

در واقع می توان گفت: اوج خواب آلودگی در ساعات 3 تا 6 صبح و 2 تا 4 بعد از ظهر میباشد .

 

اوج هوشیاری در ساعات 9 تا 11 صبح و 8 تا 10 شب می باشد.

 

با توجه به مطالب بالا حال بهتر می توانید کارهای روزانه تان را برنامه ریزی کنید تا از بیشترین کارایی و بازدهی برخوردار شوید.همانطور که مطلع هستید میزان خواب

 متوسط بزرگسالان 7 تا 8.5 در شبانه روزاست و برای افراد مسن تقریبا 6.5 ساعت در شب و یک ساعت در طی روز می باشد. البته زنان باردار به خواب بیشتری

 نیاز دارند.

                                                                                                                                                               برگرفته از کتاب خواب و اهمیت آن در درمان اعتیاد


{نویسنده و ویراستار : مسافر وحید صنایعی}

 





نوع مطلب : مقاله ...، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :